Hej,
Brrr.. Första inlägg och allt..
Är total newbie både här inne och på Corvette i allmänhet men har precis uppfyllt min barndomsdröm med ett inköp av en -84.
Efter att, tillsammans med en kunnigare kompis, kikat och provkört den i våras togs beslutet. Inga direkta fel uppfattades och allt verkade fint. Jag körde hem den till Gbg från Skåne och runt i stan under ett par veckor, fortfarande inga fel. När jag idag skulle ut och åka lite efter haft den stillastående en månad låter motorn som en traktor. -dunk, dunk, dunk -när jag lägger in växel, den vibrerar och när man gasar på så går den ojämnt och kanske på 60-70% av normala prestandan.
Erkänner att jag inte har bilmekanik som den starka sidan, men det känns lite som att den inte går på alla cylindrar. Kan detta stämma? Jag tog ut och kikade på 6 av 8 tändstift och alla såg ok ut. Kan det vara något med bränsleinsprutet?
Skulle vara jättetacksam om lite tips på vad det kan handla om. Jag är inte kunnig på skruvandet idag som sagt, men man måste börja någon gång anser jag.
Mvh
Fredrik
Motorproblem
Hej MN,
ännu en -84! Yup
Med CF sprutet kvar? - Hmm.. Newbie som sagt. Cross Fire menar du förmodligen. Svar ja.
Har du kollat ev felkoder? - Inga felkoder
Hur mkt soppa har du i tanken? - öh.. 80% full nåt sådant.
Får du ordentlig gnista? - Ja
Hur ser lock, rotor och kablar ut? - Kablarna helt ok, rotor & lock skall erkännas att jag inte kikat på. Skall göra.
Bra batteri och jordanslutningar? - Helt nyinköpt batteri i våras, alla anslutningar ser ok ut i mina ögon.
Nytt fenomen att lägga till problemet sedan i morse när jag kikade på den.
Ger avgassmällar nu plus att den eftertände när man stängde av motorn. Trist det här. Ställa tändningen??
Mvh
Fredrik
ännu en -84! Yup
Med CF sprutet kvar? - Hmm.. Newbie som sagt. Cross Fire menar du förmodligen. Svar ja.
Har du kollat ev felkoder? - Inga felkoder
Hur mkt soppa har du i tanken? - öh.. 80% full nåt sådant.
Får du ordentlig gnista? - Ja
Hur ser lock, rotor och kablar ut? - Kablarna helt ok, rotor & lock skall erkännas att jag inte kikat på. Skall göra.
Bra batteri och jordanslutningar? - Helt nyinköpt batteri i våras, alla anslutningar ser ok ut i mina ögon.
Nytt fenomen att lägga till problemet sedan i morse när jag kikade på den.

Mvh
Fredrik