ålder på er som kör corvette?

Här kan du diskutera allt mellan himmel och jord som är BILRELATERAT. Var noga med etiketten och håll ett vårdat språk. Opassande inlägg kommer att raderas.
C5 flames
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av C5 flames »

ja ska ja helt klart göra! Jag gillar när bilarna inte ser ut som alla andras man ska skilja sig från mängden :D Ha de fint synes å höres
https://www.facebook.com/CorvetteAmazing?ref=hl

Sponsorer

Sonax
BRL
Ferrita
Däckonline
Bilsport
Celebrity Kustoms
BSG Racing
TTS
OZ.racing
Bilstein
Användarens profilbild
PK-CK
Nykomling
Nykomling
Kontakt:

Inlägg av PK-CK »

Man blir aldrig äldre än man känner sig !! ( 48År ) 8)
Ingo
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Ålder

Inlägg av Ingo »

verkar som åldern är bra mycket lägre på vebben än på träffarna. är själv 45 varit klubben i 10 år och ägt bilen i 11,men alltid varit bland de yngsta på träffarna. finns ju faktiskt folk över 70 år i klubben som åker en hel del.
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av frisk »

kommer inga unga på träffarna???kan ju i så fall ta corvetten ner till ålderdomshemmet istället det ligger ju inte så långt bort, hehe :lol:
Camzor
Nykomling
Nykomling

Inlägg av Camzor »

Men då är det väl dags att vi sänker medelåldern på träffarna då :D
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av frisk »

Bra svarat!!! Jag e med! :D 8)
Blade
Nykomling
Nykomling

Inlägg av Blade »

Vet ej om detta har något sammanhang men det skulle kanske locka fler unga till klubben om man hade flera banträffar, det är ju det som är roligt, inte bara kolla på varandras bilar helatiden.

Därför är inte jag med i klubben iallafall, tycker inte det är värt det, Tror nog att många unga tänker som jag. :roll:
69
Corvettefantast
Corvettefantast
Kontakt:

Inlägg av 69 »

Anledningen till att jag gick med i klubben var till stor del för banträffen på Mantorp i Augusti. Får se om man fortsätter vara medlem nästa år, medlemsavgiften känns lite väl saftig.
Ingo
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Ålder

Inlägg av Ingo »

Kostnaden för medlemskapet i klubben tycker många är för högt,och jämfört med många andra märkesklubbar stämmer det väl. Att vi norrlänningar måste till Bollnäs för att nå "norrlandsmöten"drar ju inte direkt in nya medlemmar.Det har ju istället bildats flera lokala klubbar som avståndet blir mindre till.Själv har jag inte varit på någon träff sedan slutet av nittiotalet i sundsvall (när sommarmötet var i Sundsvall satt jag och såg på regnet ner i Indien).Många har ju därför lämnat cluben och är bara med i de lokala,och med tanke på vad jag betalat i medlemsavgifter och fått ut de sista fem åren så är det väl väldigt tveksamt om det är värt att vara medlem längre.Blir det tjafs med clubförsäkringen torde man hoppa av tämligen snabbt.
Användarens profilbild
Fredriksson
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av Fredriksson »

jag ansökte om medlemskap för 2 år sen, men tyvärr såg jag inga fördelar att vara med. medlemsavgiften förstår jag att den är lite dyr kanske, för att det ingår lite käk å diverse på olika träffar, och att det kostar å driva en förening.... men det jag reagerade på va inträdesavgift och att jag måste vara medlem i ett år för att teckna en clubförsäkring, jag fick ändå en offert på försäkring men blev ändå dubbel så dyr som den jag har idag... jag skaffade istället medlemskap i en veteranklubb för 100 kr och kunde därmed försäkra mig med en gång för halva priset jämfört med ccs försäkring... så hade det varit samma pengar att tala om så hade jag ju naturligtvis skaffat medlemsskap i ccs...

mvh Magnus
Corvette 454 LS5 -71 Såld!
Corvette Z06 -06 Såld!
Corvette 350 -72 Såld!
Corvette 327 -68
Johan Fräjdin
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Johan Fräjdin »

Trettio jämt.

Håller med angående resonemanget om klubben. Är med sedan ett par år, men har bara varit på en träff hittills (väldigt trevlig iof), så det blir ju ett högt snittpris.
En bidragande orsak till detta är ju avståndet till träffarna. Oftast är det för mig minst 12 mil att åka, ingen match om man har en C5:a, men en 30 år gammal bil är ju lite mer opålitlig, och ingen dröm att göra långresor i heller för den delen... :)
Sen så är det ju frågan om upplägget på träffarna. Visst är det trevligt att glida runt och dricka kaffe och käka mat ihop med Corvettefolk, men hade det varit frågan om tex. mekarträffar så hade jag varit ännu mer intresserad. :) Återigen en fråga om vilken bil man har, skulle väl tro att de som har C5 oftast inte är lika intresserade av att ligga under bilen som de som jag har en C3.
Stingray
Admin
Admin
Kontakt:

Inlägg av Stingray »

Opålitlig...?? Det är väl ingen match att åka 12, 15, 25, 40, 60 mil i en C3:a ?

Däremot en långsemester utanför gränserna skulle jag nog tänka mig för innan jag gjorde, kanske mer pga av attityd än oro för ras *s*
69
Corvettefantast
Corvettefantast
Kontakt:

Inlägg av 69 »

Jag pendlar till jobbet me min kärra (5 mil enkel väg), känns hur pålitligt som helst. Har alla tumnycklar me mig så skulle nåt hända så kan man ju laga (om det inte är nåt större). En C5:a däremot finns det inte mycket man kan göra med om den stannar.
Angående upplägget på träffarna, vi får helt enkelt starta en klubb för C3-ägare med barnasinnet i behåll (meka å gasa som fan)!
Erik
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Erik »

Har kört kors och tvärs längsmed och tvärsöver Sverige i två somrar nu med min 72:a. Inte tvivlar jag på att den skall lägga av. Nej då, inte den inte.

Det enda jag hittills har hållit mig ifrån är att åka på semester i Skottland med den, men det blir nog till nästa sommar nu när jag känner att jag har koll på den.
Ingo
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Tillförlitlighet

Inlägg av Ingo »

Ett faktum är väl att ju mer man åker desto större är sannolikheten att den håller när man ska på träff eller semester.Är det något på gång brukar det märkas ett tag före katastrofen.Att åka 50 mil med en bil som just satts igång efter vinterdvalan kan ge lite överaskningar,men å andra sidan har jag aldrig blivit stående på de 11 säsonger jag haft bilen,men visst händer det grejer även på nyare bilar.Generator och kylfläkt är väl de största problem jag haft,och så har ju några batterier pajat.
Men längre än 50 mil är det inte roligt att åka till en träff.
Stingray
Admin
Admin
Kontakt:

Re: Tillförlitlighet

Inlägg av Stingray »

Ingo skrev: Men längre än 50 mil är det inte roligt att åka till en träff.

Ju längre desto roligare :)
Ingo
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Träffavstånd

Inlägg av Ingo »

Tja roligt och roligt,94 åkte jag till Öland med min 88.Mellanlandade i Stockholm men det var ju inga som helst problem.Cruisecontrollen ställd på tio % över ac bra musik i stereon,man stannade väl och tankade 1 gång och åkte under litern,men mina kompisar i sina såkallade "C3",or(68 och 72) hade det inte lika roligt,enär bigblockarna bullrar så mycket så dom åkte med hörselproppar,ingen ac så den sträckan solen var framme njöt dom inte,för det var för kallt att åka öppet,men coupen blir ju tämligen varm ändå ,så dom såg rätt svettiga ut vid tankpauserna.Men det var Cruisecontrollen dom var mest avundssjuka på ,för gaspedalerna gick rätt tungt,och så var dom hela tiden panik att få soppatorsk,dessutom hade den hårdtrimmade 454 tendenser till ånglås och Holleyinsprutningen krånglade.427,an var nästan original så den var betydligt snällare men soppatörst,värmeproblem och lite tjafs med blinkersen hade dom.
Stingray
Admin
Admin
Kontakt:

Inlägg av Stingray »

Det är ju det som är tjusningen, annars får man väl byta till en nyare :)

Jag har varit både till sundsvall, småland och värmland, alltid nercabbat, jag o mattsson åkte till elmia förra året i april, nercabbat så klart... toppluva, varm jacka och halsduk men sablar vad jag njöt i solen.... Man placerar bara foten lämpligt på gasen och håller 110 hela vägen och har en soppaförbrukning på 1.25 med CBB.... Det är livet det :)
eriksson
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inlägg av eriksson »

23 i sommar!
Erik
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Erik »

23 år och har just köpt kompressor. Vissa börjar med det roliga tidigt... :)
eriksson
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inlägg av eriksson »

hehe jo, men det kostar :D
vett74
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av vett74 »

24 år ung är ja :D :D
bassel
Nykomling
Nykomling

Inlägg av bassel »

32 men 18 bakom ratten
Corvette C 4
Användarens profilbild
Flaschcar
Nykomling
Nykomling

corvetten

Inlägg av Flaschcar »

21 år 13 dagar och 21 timmar ....å 26 minuter.... för att vara exakt..
kör corvette c5 99 :lol:
NO TURBOSHIT !!!!!!!
JUST REAL "POWER"

LOVE THE CORVETTE FOR THE EIGHT, AND FOR LIFE.......
Användarens profilbild
Fredrik Berg
Nykomling
Nykomling

Inlägg av Fredrik Berg »

28 år, inne på min första Corvette (-75) haft den i snart 4 år
Stingray -75
MJ
Corvettefantast
Corvettefantast
Kontakt:

Inlägg av MJ »

35
Hagge
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inlägg av Hagge »

42 och ett halvt ! Blir bara roligare med åldern !!!

/Hagge
madcow
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inlägg av madcow »

Många spolingar och snorvalpar är ni :wink:
Vad skall ni göra när ni har er 45 års kris....... :wink: :wink:
/T
"Wrap your Ass in Fiberglass"
http://hem.passagen.se/madcow
Stefan
Corvetteexpert
Corvetteexpert

Inlägg av Stefan »

madcow skrev: Vad skall ni göra när ni har er 45 års kris.......
Köper en till 8)
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av frisk »

Det e ju den vi har nu!!!!! :lol:
Skriv svar