ålder på er som kör corvette?
ja ska ja helt klart göra! Jag gillar när bilarna inte ser ut som alla andras man ska skilja sig från mängden
Ha de fint synes å höres

https://www.facebook.com/CorvetteAmazing?ref=hl
Sponsorer
Sonax
BRL
Ferrita
Däckonline
Bilsport
Celebrity Kustoms
BSG Racing
TTS
OZ.racing
Bilstein
Sponsorer
Sonax
BRL
Ferrita
Däckonline
Bilsport
Celebrity Kustoms
BSG Racing
TTS
OZ.racing
Bilstein
Ålder
verkar som åldern är bra mycket lägre på vebben än på träffarna. är själv 45 varit klubben i 10 år och ägt bilen i 11,men alltid varit bland de yngsta på träffarna. finns ju faktiskt folk över 70 år i klubben som åker en hel del.
Vet ej om detta har något sammanhang men det skulle kanske locka fler unga till klubben om man hade flera banträffar, det är ju det som är roligt, inte bara kolla på varandras bilar helatiden.
Därför är inte jag med i klubben iallafall, tycker inte det är värt det, Tror nog att många unga tänker som jag.
Därför är inte jag med i klubben iallafall, tycker inte det är värt det, Tror nog att många unga tänker som jag.

Ålder
Kostnaden för medlemskapet i klubben tycker många är för högt,och jämfört med många andra märkesklubbar stämmer det väl. Att vi norrlänningar måste till Bollnäs för att nå "norrlandsmöten"drar ju inte direkt in nya medlemmar.Det har ju istället bildats flera lokala klubbar som avståndet blir mindre till.Själv har jag inte varit på någon träff sedan slutet av nittiotalet i sundsvall (när sommarmötet var i Sundsvall satt jag och såg på regnet ner i Indien).Många har ju därför lämnat cluben och är bara med i de lokala,och med tanke på vad jag betalat i medlemsavgifter och fått ut de sista fem åren så är det väl väldigt tveksamt om det är värt att vara medlem längre.Blir det tjafs med clubförsäkringen torde man hoppa av tämligen snabbt.
- Fredriksson
- Corvettefantast
jag ansökte om medlemskap för 2 år sen, men tyvärr såg jag inga fördelar att vara med. medlemsavgiften förstår jag att den är lite dyr kanske, för att det ingår lite käk å diverse på olika träffar, och att det kostar å driva en förening.... men det jag reagerade på va inträdesavgift och att jag måste vara medlem i ett år för att teckna en clubförsäkring, jag fick ändå en offert på försäkring men blev ändå dubbel så dyr som den jag har idag... jag skaffade istället medlemskap i en veteranklubb för 100 kr och kunde därmed försäkra mig med en gång för halva priset jämfört med ccs försäkring... så hade det varit samma pengar att tala om så hade jag ju naturligtvis skaffat medlemsskap i ccs...
mvh Magnus
mvh Magnus
Corvette 454 LS5 -71 Såld!
Corvette Z06 -06 Såld!
Corvette 350 -72 Såld!
Corvette 327 -68
Corvette Z06 -06 Såld!
Corvette 350 -72 Såld!
Corvette 327 -68
-
- Corvetteälskare
Trettio jämt.
Håller med angående resonemanget om klubben. Är med sedan ett par år, men har bara varit på en träff hittills (väldigt trevlig iof), så det blir ju ett högt snittpris.
En bidragande orsak till detta är ju avståndet till träffarna. Oftast är det för mig minst 12 mil att åka, ingen match om man har en C5:a, men en 30 år gammal bil är ju lite mer opålitlig, och ingen dröm att göra långresor i heller för den delen...
Sen så är det ju frågan om upplägget på träffarna. Visst är det trevligt att glida runt och dricka kaffe och käka mat ihop med Corvettefolk, men hade det varit frågan om tex. mekarträffar så hade jag varit ännu mer intresserad.
Återigen en fråga om vilken bil man har, skulle väl tro att de som har C5 oftast inte är lika intresserade av att ligga under bilen som de som jag har en C3.
Håller med angående resonemanget om klubben. Är med sedan ett par år, men har bara varit på en träff hittills (väldigt trevlig iof), så det blir ju ett högt snittpris.
En bidragande orsak till detta är ju avståndet till träffarna. Oftast är det för mig minst 12 mil att åka, ingen match om man har en C5:a, men en 30 år gammal bil är ju lite mer opålitlig, och ingen dröm att göra långresor i heller för den delen...

Sen så är det ju frågan om upplägget på träffarna. Visst är det trevligt att glida runt och dricka kaffe och käka mat ihop med Corvettefolk, men hade det varit frågan om tex. mekarträffar så hade jag varit ännu mer intresserad.

Jag pendlar till jobbet me min kärra (5 mil enkel väg), känns hur pålitligt som helst. Har alla tumnycklar me mig så skulle nåt hända så kan man ju laga (om det inte är nåt större). En C5:a däremot finns det inte mycket man kan göra med om den stannar.
Angående upplägget på träffarna, vi får helt enkelt starta en klubb för C3-ägare med barnasinnet i behåll (meka å gasa som fan)!
Angående upplägget på träffarna, vi får helt enkelt starta en klubb för C3-ägare med barnasinnet i behåll (meka å gasa som fan)!
Har kört kors och tvärs längsmed och tvärsöver Sverige i två somrar nu med min 72:a. Inte tvivlar jag på att den skall lägga av. Nej då, inte den inte.
Det enda jag hittills har hållit mig ifrån är att åka på semester i Skottland med den, men det blir nog till nästa sommar nu när jag känner att jag har koll på den.
Det enda jag hittills har hållit mig ifrån är att åka på semester i Skottland med den, men det blir nog till nästa sommar nu när jag känner att jag har koll på den.
Tillförlitlighet
Ett faktum är väl att ju mer man åker desto större är sannolikheten att den håller när man ska på träff eller semester.Är det något på gång brukar det märkas ett tag före katastrofen.Att åka 50 mil med en bil som just satts igång efter vinterdvalan kan ge lite överaskningar,men å andra sidan har jag aldrig blivit stående på de 11 säsonger jag haft bilen,men visst händer det grejer även på nyare bilar.Generator och kylfläkt är väl de största problem jag haft,och så har ju några batterier pajat.
Men längre än 50 mil är det inte roligt att åka till en träff.
Men längre än 50 mil är det inte roligt att åka till en träff.
Re: Tillförlitlighet
Ingo skrev: Men längre än 50 mil är det inte roligt att åka till en träff.
Ju längre desto roligare

Träffavstånd
Tja roligt och roligt,94 åkte jag till Öland med min 88.Mellanlandade i Stockholm men det var ju inga som helst problem.Cruisecontrollen ställd på tio % över ac bra musik i stereon,man stannade väl och tankade 1 gång och åkte under litern,men mina kompisar i sina såkallade "C3",or(68 och 72) hade det inte lika roligt,enär bigblockarna bullrar så mycket så dom åkte med hörselproppar,ingen ac så den sträckan solen var framme njöt dom inte,för det var för kallt att åka öppet,men coupen blir ju tämligen varm ändå ,så dom såg rätt svettiga ut vid tankpauserna.Men det var Cruisecontrollen dom var mest avundssjuka på ,för gaspedalerna gick rätt tungt,och så var dom hela tiden panik att få soppatorsk,dessutom hade den hårdtrimmade 454 tendenser till ånglås och Holleyinsprutningen krånglade.427,an var nästan original så den var betydligt snällare men soppatörst,värmeproblem och lite tjafs med blinkersen hade dom.
Det är ju det som är tjusningen, annars får man väl byta till en nyare
Jag har varit både till sundsvall, småland och värmland, alltid nercabbat, jag o mattsson åkte till elmia förra året i april, nercabbat så klart... toppluva, varm jacka och halsduk men sablar vad jag njöt i solen.... Man placerar bara foten lämpligt på gasen och håller 110 hela vägen och har en soppaförbrukning på 1.25 med CBB.... Det är livet det

Jag har varit både till sundsvall, småland och värmland, alltid nercabbat, jag o mattsson åkte till elmia förra året i april, nercabbat så klart... toppluva, varm jacka och halsduk men sablar vad jag njöt i solen.... Man placerar bara foten lämpligt på gasen och håller 110 hela vägen och har en soppaförbrukning på 1.25 med CBB.... Det är livet det

- Fredrik Berg
- Nykomling