Tjenare.
Svängdämparn passar bara på ett sätt mot hubben, hålen har inte samma cc. Så där är de inga problem, men jag brukar göra ett sträck med en vit penna så man slipper hålla på att snurra runt o.s.v är ju rätt trång där fram
Jag sätter motorn så 1:ans cylinder är i topp, de ser man lättast på vipparmarna, när 1:an är i topp så ska 6:ans vipparmar vippa, det spelar ingen roll vilka av dom som vippar, eftersom veven snurrar ju 2 varv för att göra en 4 takt. Så hubben kommer samma oavsett.
Men är ju rätt viktigt att få den rätt så du kan justera ventilerna.
Jag gjorde en egen avdragare för den jag hade gick inte dit, och stången där måste du ha för att som du skriver pressa mot något. Har inga mått i skallen på hur lång stången ska vara.
Hmm, några direkta tips vet jag inte. Se bara till att inte bultarna som håller i avdragaren är för långa så dom tar i fördelaren.
Sen så gjode jag stången som en kona mot bulten på avdragern, och på avdragare borrade jag en grop, så den inte glider av eller hamnar snett mot avdragaren.
Detta är för en orginal. ATI dämparen har ett krysskils spår, så den går inte att sätta fel.
Har dock aldrig haft lös ATI, och för att få dit den så var jag tvungen att lyfta på motorn lite samt ta lossa på styrväxeln och föra den åt sidan.
Så ska jag lös med den så lyfter jag nog ur motorn
/Andreas