hejsan
ska nu plocka isär dimljusen/parkljusen och undrar vilket sätt som e det smidigaste. ska nämligen borra in nya vita park ljus. Var har ni satt dem, brevid blinkersen eller vid dimljuset?
dimljus
Ja
Många hel/halvljusinsatser har ju en separat parklampa inbyggd,så det är ok på besiktningen.Nackdelen är att man måste ha uppe grodögonen.
Lasse HBG,det glöder ändå ur H4 insatsen om du har Dimljusen på och grodögonen uppe (på parkläget alltså)
Lasse HBG,det glöder ändå ur H4 insatsen om du har Dimljusen på och grodögonen uppe (på parkläget alltså)
Glöder
Mina huvudstrålkastare glöder om park är på och dimljus,oavsett om grodögonen är uppkörda(man ser det från motorrummet också).
Vet att ägaren före mig beskrev fenomenet och jag trodde han menade att man skulle sätta en extralampa ihuvudinsatsen,men det är H4 lampan som glöder ,rätt så fränt när det skymmer på.
Vet att ägaren före mig beskrev fenomenet och jag trodde han menade att man skulle sätta en extralampa ihuvudinsatsen,men det är H4 lampan som glöder ,rätt så fränt när det skymmer på.
Re: dimljus
Hej!raud_ skrev:hejsan
ska nu plocka isär dimljusen/parkljusen och undrar vilket sätt som e det smidigaste. ska nämligen borra in nya vita park ljus. Var har ni satt dem, brevid blinkersen eller vid dimljuset?
Hade också problem med detta vid besiktningen. Jag köpte en parklampa på Micro och tjuvade ström från blinkers som fungerar både som blinkers och parkeringsljus orginal. Borrade hål i lampan och stoppade in lampan och blev godkänd på bisiktningen.
MVh Shaken