dimljus

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1984-1996
raud_
Rookie
Rookie

dimljus

Inlägg av raud_ »

hejsan

ska nu plocka isär dimljusen/parkljusen och undrar vilket sätt som e det smidigaste. ska nämligen borra in nya vita park ljus. Var har ni satt dem, brevid blinkersen eller vid dimljuset?
Användarens profilbild
Lasse-HBG
Corvettefantast
Corvettefantast
Kontakt:

Inlägg av Lasse-HBG »

Jag har satt mina uppe i halvljuset. Ser riktigt bra ut på kvällen när det bara "glimmar" lite i halvljuset och har dimljuset tänt nertill. Men det är ju en smaksak förstås... :)
raud_
Rookie
Rookie

Inlägg av raud_ »

men är det okej för besiktningen?
Ingo
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Ja

Inlägg av Ingo »

Många hel/halvljusinsatser har ju en separat parklampa inbyggd,så det är ok på besiktningen.Nackdelen är att man måste ha uppe grodögonen.
Lasse HBG,det glöder ändå ur H4 insatsen om du har Dimljusen på och grodögonen uppe (på parkläget alltså)
Användarens profilbild
Lasse-HBG
Corvettefantast
Corvettefantast
Kontakt:

Inlägg av Lasse-HBG »

Jo det e sant att man måste ha dom uppe. Men hur menar du nu Ingo? Mina halvljus glöder inte i kombination med dimljus, bortsett från dom parklampor jag monterat i H4 insatserna...
Ingo
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Glöder

Inlägg av Ingo »

Mina huvudstrålkastare glöder om park är på och dimljus,oavsett om grodögonen är uppkörda(man ser det från motorrummet också).
Vet att ägaren före mig beskrev fenomenet och jag trodde han menade att man skulle sätta en extralampa ihuvudinsatsen,men det är H4 lampan som glöder ,rätt så fränt när det skymmer på.
shaken
Rookie
Rookie

Re: dimljus

Inlägg av shaken »

raud_ skrev:hejsan

ska nu plocka isär dimljusen/parkljusen och undrar vilket sätt som e det smidigaste. ska nämligen borra in nya vita park ljus. Var har ni satt dem, brevid blinkersen eller vid dimljuset?
Hej!
Hade också problem med detta vid besiktningen. Jag köpte en parklampa på Micro och tjuvade ström från blinkers som fungerar både som blinkers och parkeringsljus orginal. Borrade hål i lampan och stoppade in lampan och blev godkänd på bisiktningen.
MVh Shaken
Skriv svar