Hej!
Efter att haft problem med misständningar och dylikt så bytte jag spridare
på semestern och nu går bilen bra.
Men eftersom jag satt i något större spridare än orginal (23:or istället) och flyttat lambdan från att mäta en cyl till att mäta hela cyl-raden istället
så har jag nu scannat bilen med TTS Datamaster.
Då bilen är mappad tidigare med troligtvis dåliga spridare så undrar jag om det finns någon här på forumet som har lust att kika på loggen åt mig då jag inte kan speciellt mycket om mappning ifall jag behöver mappa om den.
Kan tilläggas att bilen är lite vässad:Lingenfelter Superram insug (inkl. base plate) ,Lingenfelter 74219 kamaxel ,
Hooker Super Competition (1 ¾”) keramiska headers,Dubbelt 3 tums avgassystem med dubbla cattar,K&N filter.
mvh Micke
Scanning
Vid landsvägfart ca 100 km/h så visar det mest vitt och svagt rosa men det pendlar även till ljusgrönt ibland.
Vid fullgas repor så är det vitt och svagt rosa.Så det är väl bra?
När det visar vitt är det väl idealmix eller?
Det kan även visa ljusgrönt till grönt korta stunder ibland men det kanske är normalt?
Jag ska försöka hinna logga bilen lite mer i helgen i lite mer olika farter.
Mvh
Micke
Vid fullgas repor så är det vitt och svagt rosa.Så det är väl bra?
När det visar vitt är det väl idealmix eller?
Det kan även visa ljusgrönt till grönt korta stunder ibland men det kanske är normalt?
Jag ska försöka hinna logga bilen lite mer i helgen i lite mer olika farter.
Mvh
Micke
Corvette Coupe-91
Det verkar bra.
Jag tuning upp till 4000 rpm men inte på fullgas.
Det gäller att undvika PE ,wide open throttle (fullgas) för idet läget så går ecm:en över till statiskt läge med ett visst bränsletillägg vid bestämda varvtal.
För att kalibrera fullgas så behöver man en bredbandslambda.
Jag tycker inte du behöver bry dig så mycket över fullgas p.g.a om din vanliga tuning är bra så är fullgas tuningen i regel också bra såvida du inte har ändrat motorn radikalt med mer kubik o.s.v.
Kolla så du inte har för mycket knock count för då tappar du effekt genom att ecm:en sänker tändningen.
Pelle
-90 cab ZF6
Jag tuning upp till 4000 rpm men inte på fullgas.
Det gäller att undvika PE ,wide open throttle (fullgas) för idet läget så går ecm:en över till statiskt läge med ett visst bränsletillägg vid bestämda varvtal.
För att kalibrera fullgas så behöver man en bredbandslambda.
Jag tycker inte du behöver bry dig så mycket över fullgas p.g.a om din vanliga tuning är bra så är fullgas tuningen i regel också bra såvida du inte har ändrat motorn radikalt med mer kubik o.s.v.
Kolla så du inte har för mycket knock count för då tappar du effekt genom att ecm:en sänker tändningen.
Pelle
-90 cab ZF6
"Det verkar bra.
Jag tuning upp till 4000 rpm men inte på fullgas.
Det gäller att undvika PE ,wide open throttle (fullgas) för idet läget så går ecm:en över till statiskt läge med ett visst bränsletillägg vid bestämda varvtal.
För att kalibrera fullgas så behöver man en bredbandslambda.
Jag tycker inte du behöver bry dig så mycket över fullgas p.g.a om din vanliga tuning är bra så är fullgas tuningen i regel också bra såvida du inte har ändrat motorn radikalt med mer kubik o.s.v.
Kolla så du inte har för mycket knock count för då tappar du effekt genom att ecm:en sänker tändningen"
Ok!
Tack för svaren så länge.
/Micke
Jag tuning upp till 4000 rpm men inte på fullgas.
Det gäller att undvika PE ,wide open throttle (fullgas) för idet läget så går ecm:en över till statiskt läge med ett visst bränsletillägg vid bestämda varvtal.
För att kalibrera fullgas så behöver man en bredbandslambda.
Jag tycker inte du behöver bry dig så mycket över fullgas p.g.a om din vanliga tuning är bra så är fullgas tuningen i regel också bra såvida du inte har ändrat motorn radikalt med mer kubik o.s.v.
Kolla så du inte har för mycket knock count för då tappar du effekt genom att ecm:en sänker tändningen"
Ok!
Tack för svaren så länge.
/Micke
Corvette Coupe-91