uppdaterar lite
jag klippte bara ut det från ett annat forum, håll tillgodo!
29e Juli
var ute en sväng igår och skulle försöka få till nån schysst bild på bilen, åkte runt å kikade lite, plötsligt börjar bilfan hosta och missa, sen stannar motorn, försöker starta, möts av ett rejält rassel! tjoooo tänkte jag, det blev till att bogsera hem skorven, lyfte av kompressorn och möttes av 2st 1x1cm stora metallbitar, då tänkte jag att det var kompressorn som hade tackat för sig, men inte då, vi kollade å kollade, men det kom inte från den... tur det iof
lite delar
rev av vänsta sidans topp, där i treans cylinder låg det en till liten metallbit, dock så var det inga skador på varken cylinderfoder eller på kolvar på den sidan.. fortsatte idag, skruvade ur stiften på högra sidan, och vad möttes man av då?
joo..
Platt tändstift
lyfte av den toppen också då, och visst, det fattades en bit av kolven...
Kolvlucka?
Då bar det av till biltema för att inhandla motorstativ, efter det så
åkte jag och hämtade upp turbo backe, sen rev vi ur blocket och upp i stativet med det.
står stadigt
Förankringen av lådan är inte lika stadig
Lite ostadig
Sen så var det ju inte heller smidd vev i maskin som förra ägaren sa att det skulle vara...
Fuskjobb
så nu kommer bilen stå resten av sommaren, om man nu kan kalla detta för sommar?
det ska inhandlas riktiga smidda lågkompskolvar, likaså en smidd vev, rullkam, rullvippor osv osv, så man kommer ut till nästa år värre än nånsinn! =)
sen blir det även en REJÄL putsning under huven