Vi har nu i princip hållit på ett år och räknar med att vara klara till säsongen 2008
Några basala mått:
höjd : ca. 1000 mm
bredd: 2000 mm
axelavstånd : ca 96 tum = 2438 mm
vikt: Bettans tidigare vikt tom var 1120kg. Nu skall vi ner under tonet.
Projektgruppen består i grunden av oss SpeedLabbare, Johan Björkegren och Michael Karpers. Designer är Göran "Hemipanter" Malmberg.
Just nu står Bettan hos Christer Hermansson på Mojo Choppers ute i Veddesta, nordväst om Stockholm, som är mannen som skall svetsa ihop vår Chrom-molly konstruktion. Christer lever i vanliga fall på att bygga grymt snygga hojjar (se http://www.mojochoppers.com) och han är verkligen vän med TIG-svetsen!

Så här såg hon ut i fornstora dar...

Detta är vad som är kvar... Magister Malmberg med pekpinnen undervisar Christer hur ett vattenpass skall hanteras. Buren står på en jigg som är fastbultad i golvet i perfekt våg.

Många kilo Corvette-ram är det... och detta är bara bakändan.
Mycket knåpande blev det och så småningom började man ana konturerna av en bil...


Här står jag och betraktar motorinstallationen. Det är ett dummyblock som sitter i, men jag står på marken i förhållande till bilen... Låg blir den...

Här har vi motorn med främre motorplåt + torrsump + pump. Vi kommer att använda elektrisk vattenpump och generatorn kommer att drivas av kardanen, så oljepumpen är det enda som drivs av vevaxeln.
Så en vacker dag kom karossen. Den är från ACP i USA. Se http://www.corvetteracebodies.com/corvetteracebod.htm . Karossen är egentligen alldeles för hög + att vi gör ganska kraftiga modifieringar för förbättrad aerodynamik, vilket gör att vi kommer att få vår beskärda del av polyester innan den ser ut som den skall.

Jo, vi ska ha motorhuv, men den bygger vi själva... Taket kommer vi att ta från vår tidigare C4 kaross.

Ingo blev lite körsugen...
Nej, dags att ta fredagkväll, men mer bilder kommer!!
MVH/ Michael Karpers