Hur ser jag om det är rätt motor?

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1968-1982
janbanan24
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Hur ser jag om det är rätt motor?

Inlägg av janbanan24 »

Min bil ska vara en L-82 -79, hur ser jag om det är matching numbers på motor, låda - bil?

Slutet på VIN numret stämmer inte mot de siffror man kan se längst bak på motorblocket på vänster sida.

Janne
Spruckna kolvar (bytta!), spruckna svetsar i ramen (fixat!), trasig glasfiber, fel bak-bumper och möglig inredning, men i övrigt en pärla! Corvette -79
Christian Larsson
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Christian Larsson »

De sista vin-siffrorna ska stämma överens med siffran längst fram på passagerarsidan av blocket.
Det är det enda jag kan bidra med, vet inte var man hittar nummret på växellådan.
Adam A
Rookie
Rookie

Inlägg av Adam A »

nr:et på lådan står väl rakt under lådan va? gjorde det på min camaro i alla fall....
-69-
Sandberg
Corvetteexpert
Corvetteexpert

Inlägg av Sandberg »

På denna länk finns lite info om matching nummers :lol:
http://www.geocities.com/MotorCity/Down ... chnos.html
janbanan24
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inlägg av janbanan24 »

Tack!
Enligt den länken är det castingnumret jag hittat, fast jag hittar inget nummer fram på motorn. Det är liksom ingen plan yta framför topparna, det sitter bara en ¤#@-vattenpump där!?

Janne
Spruckna kolvar (bytta!), spruckna svetsar i ramen (fixat!), trasig glasfiber, fel bak-bumper och möglig inredning, men i övrigt en pärla! Corvette -79
janbanan24
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inlägg av janbanan24 »

...ändrar mig: Efter jag skrapat bort lite färg hittar jag: "01FML" What the F.....?
ornet
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av ornet »

Fann du nummret där som jag markerat på bilden. Alldeles vid änden av toppen, på blocket

Bild
[/img]
548/Ornet
CCSR styrelse
Corvette-75 Cupé
0571-30518
janbanan24
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inlägg av janbanan24 »

Njae!

Om du hade gjort en till lika stor gul ring direkt till höger om den du nu ritat, hade du ringat in den platta ytan där jag hittade texten. (direkt till höger om den stålomspunna slangen på bilden.)

Janne
ornet
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av ornet »

ok! close enought
darrade lite men det stämmer
548/Ornet
CCSR styrelse
Corvette-75 Cupé
0571-30518
Christian Larsson
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Christian Larsson »

janbanan24 skrev:Njae!

Om du hade gjort en till lika stor gul ring direkt till höger om den du nu ritat, hade du ringat in den platta ytan där jag hittade texten. (direkt till höger om den stålomspunna slangen på bilden.)

Janne
Du har hittat den text som jag syftade på i mitt första inlägg, på precis den plattan står det ett antal siffror på mitt block som stämmer överens med de sista siffrorna i mitt VIN.
Fast det står en hel del saker där, skrapa bort lite mer färg du.
12S525458
V0623CKX
Så mycket stod det på min platta. Har kontrollerat att det stämde med bilen. Matching numbers är inte värt mycket på min ombyggda bil men så bör det iaf stå om det är en corvettemotor du har.
Skriv svar