hmmm är det så svårt som jag tror det är o få till en felfri c3:a i lacken?
kollar man i solljus på min ser man ju nån "våg" på typ framskärmarna o så... nån mer som har detta fenomen?
spacklar man upp sånt vid omlack eller slipar man ner fibern?
det varierar beroende på om det är en uppvåg eller en nervåg. Glasfiber är ett levande material och rör sig, sjunker, reser sig beroende på väderförhållande så det går i princip aldrig att få en 100% kaross.
En del kan ju bero på taskig montering oxå. Min har vågor i nosen och det verkar bero på att man inte justerat riktigt och sen "dragit ner" plasten mot fästena vid monteringen. Ska kolla detta nästa vinter är lite upptagen med att återställa till BB denna vinter.
Adam A skrev:aj fan.... nä men dåså men din är väl ganska hyffsad i karossen va?
Jo, den är ganska ok men inte 100%... Fast jag har ju skarvat en ny front, lagt igen hålen efter packräcket bak, moldat om hjulhusen o så så min har varit nerslipad o omlackad för att få bort sjunkningar.
Ja, det är inte svårt att ta bort o hålen kommer man åt att lägga igen underifrån... men tänk på att det kommer att sjunka så ge det 2 säsonger innan det är bra