glasfiberkaross....

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1968-1982
Adam A
Rookie
Rookie

glasfiberkaross....

Inlägg av Adam A »

hmmm är det så svårt som jag tror det är o få till en felfri c3:a i lacken?
kollar man i solljus på min ser man ju nån "våg" på typ framskärmarna o så... nån mer som har detta fenomen?

spacklar man upp sånt vid omlack eller slipar man ner fibern?
-69-
Stingray
Admin
Admin
Kontakt:

Inlägg av Stingray »

det varierar beroende på om det är en uppvåg eller en nervåg. Glasfiber är ett levande material och rör sig, sjunker, reser sig beroende på väderförhållande så det går i princip aldrig att få en 100% kaross.

Tommy
Adam A
Rookie
Rookie

Inlägg av Adam A »

aj fan.... nä men dåså men din är väl ganska hyffsad i karossen va? :D
-69-
Terner
Corvetteexpert
Corvetteexpert

Inlägg av Terner »

En del kan ju bero på taskig montering oxå. Min har vågor i nosen och det verkar bero på att man inte justerat riktigt och sen "dragit ner" plasten mot fästena vid monteringen. Ska kolla detta nästa vinter är lite upptagen med att återställa till BB denna vinter.

Terner
Stingray
Admin
Admin
Kontakt:

Inlägg av Stingray »

Adam A skrev:aj fan.... nä men dåså men din är väl ganska hyffsad i karossen va? :D
Jo, den är ganska ok men inte 100%... Fast jag har ju skarvat en ny front, lagt igen hålen efter packräcket bak, moldat om hjulhusen o så så min har varit nerslipad o omlackad för att få bort sjunkningar.

/Tommy
Adam A
Rookie
Rookie

Inlägg av Adam A »

funderar också på om jag ska ta bort pakethållarskrället *måste bara ha tag i rätt färgkod också..*......
-69-
Stingray
Admin
Admin
Kontakt:

Inlägg av Stingray »

Ja, det är inte svårt att ta bort o hålen kommer man åt att lägga igen underifrån... men tänk på att det kommer att sjunka så ge det 2 säsonger innan det är bra

/Tommy
Terner
Corvetteexpert
Corvetteexpert

Inlägg av Terner »

Tommy,

Hörde ett rykte att han som lackat din bil flyttat till Helsingborg. Är det sant eller bara ett sätt för någan annan att ta åt sig äran??

Terner
Stingray
Admin
Admin
Kontakt:

Inlägg av Stingray »

Terner....

Han sa det till mig men han gav visst upp det o finns nu i Bankok men ska visst komma hem snart....

Vadå nån annan att ta åt sig äran ?? Vill du berätta vem som sa det ?

/Tommy
Terner
Corvetteexpert
Corvetteexpert

Inlägg av Terner »

Nej för fan,

Det var han som lackar mina motorcyklar som sa att han hade anställt honom och eftersom jag snart ska lacka vetten så....

Vill ju inte ha vilken klåpare som helst att lacka den. Vill ju veta att det var rätt kille.

:)
Stingray
Admin
Admin
Kontakt:

Inlägg av Stingray »

Ahhh..... då vet jag.... Jo, han kommer hem snart, fast ska visst jobba i sthlm då :) Bra för mig :)

Såg inte att du var från Helsingborg först.... men han kan säkert göra ett jobb där nere också :)

/Tommy
Skriv svar