Min oljetemp i motorn är alltid ca 15 grader HÖGRE än vattentempen. Jag fick problem i våras med att stora fläkten bakom kylaren lade av. Nu snurrar den igen efter att ha bytt fläktmotor, MEN, temperaturerna är ändå väldigt höga.
En fin sommardag men 30 grader och däröver kan jag inte köra fortare än 110. Gör jag det sticker mina temperaturer för mig. När vi körde hem från Göteborg till Malmö och började klättra på hallandsåsen så stack temperaturerna för mig. 113 på oljetemp och 108 på vattentemp.
Så fort motorn belastas lite som med tex en uppförsbacke så sticker temperaturerna för mig, likaså som jag trattar på för fullt vi den omkörning så börjar siffrorna rulla på panelen.
Det känsn väldigt osäkert att köra, såhär höga temperaturer har inte mina andra Corvettevänner.
Har någon några tips? Det kan väl inte vara som så att en kick down ska ge + 10 grader på både olja och temp och därmed passera 100 grader strecket?
Bilen är en 87:a cab med B4P option. Tacksam för hjälp så man kan köra i 115 km/h på motorvägen igen....
