Smugglers -69 427 renovering

Här delar du med dig av ditt Projekt till andra. Tänk på att inte lägga in för stora bilder bara....
Smuggler
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 814
Blev medlem: lör nov 22, 2008 12:29
Ort: Hudiksvall

Re: Smugglers -69 427 renovering

Inlägg av Smuggler »

Efter att det mesta av ramen var helsvetsat var det dags att ge sig på min nya styrning. Köpte en Steeroids styrning (med hjälp av Hånta) och jag ville gärna montera den på plats innan jag började med förstärkningsplåtarna i främre delen av ramen.
Började med att skriva ut Rickys fina foton på sina modifieringar av styrningen och med dom i ena handen och plåtbitarna från Steeroids i andra styrdes stegen glatt mot verkstan och Corvetten.
Moterade dit den vänstra plåten och den passade inte så bra. Blev en glipa på ca 5mm i bakkant där de två plåtarna på denna sida bultas samman. man ser det tydligt på bilden.

Bild

Bild
Corvette 427-69
Camaro Z28 -71
Smuggler 24 -85
Harley 750 -46

***Inte går det fort och inte blir det bra, men dyrt!!***
Smuggler
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 814
Blev medlem: lör nov 22, 2008 12:29
Ort: Hudiksvall

Re: Smugglers -69 427 renovering

Inlägg av Smuggler »

Bestämde mig för att svetsa ihop de två plåtarna istället för att bulta dom samman. Stadigare och mindre som kan lossna.
Blästrade allt först och skar sedan isär eländet. Tillverkade även en ytterligare förstärkningsplåt till detta fäste. Det är den främre (under bulten) av de två stående plåtarna.
Det kändes faktiskt en hel del stabilare med denna lösning än den bultade varianten. Ett alternativ är ju att svetsa allt i ramen, vilket säkert blir ännu stadigare men jag ville ha mitt demonterbart.
Observera att bilderna visar fästet före helsvetsning, bara punktat i detta läge :mrgreen:
Bild

Bild
Corvette 427-69
Camaro Z28 -71
Smuggler 24 -85
Harley 750 -46

***Inte går det fort och inte blir det bra, men dyrt!!***
Smuggler
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 814
Blev medlem: lör nov 22, 2008 12:29
Ort: Hudiksvall

Re: Smugglers -69 427 renovering

Inlägg av Smuggler »

American quality at its peak!!!
Men inget en flink gosse med en rondell inte kan åtgärda :wink:
Bild
Corvette 427-69
Camaro Z28 -71
Smuggler 24 -85
Harley 750 -46

***Inte går det fort och inte blir det bra, men dyrt!!***
Hånta
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 957
Blev medlem: sön maj 15, 2005 16:09
Ort: Örnsköldsvik

Re: Smugglers -69 427 renovering

Inlägg av Hånta »

Hej Daniel

Om jag får tycka till lite så tycker jag att du ska passa på och kapa av växellåds balken och svetsa dit flänsar så att du har möjlighet att plocka ner växellådan smidigt om olyckan är frame.Bara en ide :wink:
Annars ser allt väldigt proffsigt och bra ut.Fortsätt med samma fart och ihärdighet så är du klar långt innan sommaren!

Lars
-69 Stingray cab,Svart,6växlad Richmond manuell,427-L88,595Hp
http://www.garaget.org/Honta
http://s6.photobucket.com/user/larshogl ... t=3&page=1
Smuggler
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 814
Blev medlem: lör nov 22, 2008 12:29
Ort: Hudiksvall

Re: Smugglers -69 427 renovering

Inlägg av Smuggler »

Tjena Hånta!

Jodå, växellådsbalken skall kapas och förses med flänsar. Ville helsvetsa allt först.
Håller på att rita på lite olika lösningar för balken och hur flänsarna skall utformas. Har sneglat på dina bilder och det ser ju bra ut. Här även tittat på en del lösningar från andra sidan atlanten men har ännu inte bestämt mig för vad det blir.
Corvette 427-69
Camaro Z28 -71
Smuggler 24 -85
Harley 750 -46

***Inte går det fort och inte blir det bra, men dyrt!!***
Ricky
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 2805
Blev medlem: lör jun 06, 2009 1:11
Ort: Stockholm

Re: Smugglers -69 427 renovering

Inlägg av Ricky »

Smuggler skrev:American quality at its peak!!!
Men inget en flink gosse med en rondell inte kan åtgärda :wink:
Här ser man verkligen hur stora de toleranserna verkligen är på bilarna, min styrning gick klar mot motorfästesbalken. :?

Jag har dock på nätet sett flera som måste kapa/slipa ur som du måste på din bil.
Senast redigerad av Ricky den tor mar 24, 2011 19:51, redigerad totalt 1 gånger.
Ricky Berg.
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies Bild
2012 - KM Oldies Bild
2013 - KM Oldies Bild
2014 - KM Oldies Bild
Ricky
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 2805
Blev medlem: lör jun 06, 2009 1:11
Ort: Stockholm

Re: Smugglers -69 427 renovering

Inlägg av Ricky »

Smuggler skrev:Rampiporna färdiga. Svetsar med en Esab Smashweld 180, en äkta i plåt. Outslitlig 8)
Kör på läge 6 (av 7) och tråden på ca 5.5-6 på trådmatningen. Ger schyssta svetsar.
Ja vad säjer man..?

Verkligen ett proffsjobb du gör där!! :D
Ricky Berg.
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies Bild
2012 - KM Oldies Bild
2013 - KM Oldies Bild
2014 - KM Oldies Bild
Smuggler
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 814
Blev medlem: lör nov 22, 2008 12:29
Ort: Hudiksvall

Re: Smugglers -69 427 renovering

Inlägg av Smuggler »

Ricky skrev:
Smuggler skrev:American quality at its peak!!!
Men inget en flink gosse med en rondell inte kan åtgärda :wink:
Här ser man verkligen hur stora de toleranserna verkligen är på bilarna, min styrning gick klar mot motorfästesbalken. :?

Jag har dock på nätet sett flera som måste kapa/slipa ur som du måste på din bil.
Har läst samma sak på några USA forum, det varierar mellan bilarna. Inget man egentligen kan lägga tillverkaren av styrningen till last. Nu är det ju bara ca 5-8mm det rör sig om så det är inga problem. Tänker också boxa motorfästet lika som dig vilket ju blev riktigt snyggt och bra!
Corvette 427-69
Camaro Z28 -71
Smuggler 24 -85
Harley 750 -46

***Inte går det fort och inte blir det bra, men dyrt!!***
Smuggler
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 814
Blev medlem: lör nov 22, 2008 12:29
Ort: Hudiksvall

Re: Smugglers -69 427 renovering

Inlägg av Smuggler »

Det andra fästet för styrningen på höger sida. Som synes så fäster det med 2 bultar med ett väldigt kort mellanrum mellan bultarna och ett långt avstånd ned till centrumet på kuggstången från bultinfästningen... Innebär stora krafter på bultarna. Med tanke på att man kan rycka fästet 2-3cm fram och tillbaka på grund av att bulthålen är så glappa känns det som att kuggstången kommer att kunna peta fästet ur läge när det blir påkänningar. Inte så bra. Måste åtgärdas.
Bild
Corvette 427-69
Camaro Z28 -71
Smuggler 24 -85
Harley 750 -46

***Inte går det fort och inte blir det bra, men dyrt!!***
Smuggler
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 814
Blev medlem: lör nov 22, 2008 12:29
Ort: Hudiksvall

Re: Smugglers -69 427 renovering

Inlägg av Smuggler »

Började med att svetsa ett plattjärn på undersidan av ramen. I plattjärnet hade jag gängat 4st M10 hål och borrat motsvarande frigående hål i ramen så att fästbultarna kan sticka in i ramen. På bilden är det punktat i ramen. Man ser även ett tunnare plattjärn (eller egentligen plåt av typ Weldox 500, 4mm tjock) som skall svetsas i Steeroidsfästet senare. På bilden är det fastbultat så att allt kan passas in mot Steeroidsfästet tillsammans med triangulära vertikala förstyvningsplåtar.

Bild

Samma fäste ur en annan vinkel:

Bild
Corvette 427-69
Camaro Z28 -71
Smuggler 24 -85
Harley 750 -46

***Inte går det fort och inte blir det bra, men dyrt!!***
Smuggler
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 814
Blev medlem: lör nov 22, 2008 12:29
Ort: Hudiksvall

Re: Smugglers -69 427 renovering

Inlägg av Smuggler »

Här syns de båda förstyvningsplåtarna tillkapade:

Bild

Bild
Corvette 427-69
Camaro Z28 -71
Smuggler 24 -85
Harley 750 -46

***Inte går det fort och inte blir det bra, men dyrt!!***
Smuggler
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 814
Blev medlem: lör nov 22, 2008 12:29
Ort: Hudiksvall

Re: Smugglers -69 427 renovering

Inlägg av Smuggler »

Plåtarna svetsade på plats. Förhoppningsvis syns det på fotona lite tydligare hur det blev efter färdigsvetsning.

Bild

Bild
Corvette 427-69
Camaro Z28 -71
Smuggler 24 -85
Harley 750 -46

***Inte går det fort och inte blir det bra, men dyrt!!***
Smuggler
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 814
Blev medlem: lör nov 22, 2008 12:29
Ort: Hudiksvall

Re: Smugglers -69 427 renovering

Inlägg av Smuggler »

Ja, det sista tjötet om detta då. Det är roligt med svetsar ju :mrgreen: :mrgreen:

Bild

Bild
Corvette 427-69
Camaro Z28 -71
Smuggler 24 -85
Harley 750 -46

***Inte går det fort och inte blir det bra, men dyrt!!***
Smuggler
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 814
Blev medlem: lör nov 22, 2008 12:29
Ort: Hudiksvall

Re: Smugglers -69 427 renovering

Inlägg av Smuggler »

Fredagkväll, vad passar bättre än lite uppdateringar på mitt projekt :?:
Hoppas nån tittar in emellanåt iallafall... Hela forumet är rätt segt nu.

Hur som helst, styrningen ombyggd och klar, ramen helsvetsad. Återstår förstyvning kring främre bryggan, boxning av rampipor fram samt bygga delad växellådsbalk.

Börjar med förstyvningarna fram för bryggan. Jag kollar på hur andra gjort, tittar i Chevrolets Power Manual och knixar till mitt eget stuk på det hela.
Här är höger sidas förstyvningar fastpunktade. Försöker få lite mjuka och snygga övergångar mellan delarna. Förstyvningarna är gjorda i 4mm plåt som stämmer rätt bra med tjockleken på Chevrolets dubbla originalplåtar.

Bild
Corvette 427-69
Camaro Z28 -71
Smuggler 24 -85
Harley 750 -46

***Inte går det fort och inte blir det bra, men dyrt!!***
Smuggler
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 814
Blev medlem: lör nov 22, 2008 12:29
Ort: Hudiksvall

Re: Smugglers -69 427 renovering

Inlägg av Smuggler »

Samma sida men sedd ur en annan vinkel. Plåtarna är inte raka de måste bearbetas lite för att följa ramens konturer och ansluta korrekt. som synes så blir det fruktansvärt mycket svetssprut när man svetsar i den gamla ramen... Måste ha med materialet att göra. Orenheter eller någon knepig legering. Kan kanske också vara skit som håller i svetshandtaget :mrgreen:

Bild
Corvette 427-69
Camaro Z28 -71
Smuggler 24 -85
Harley 750 -46

***Inte går det fort och inte blir det bra, men dyrt!!***
Smuggler
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 814
Blev medlem: lör nov 22, 2008 12:29
Ort: Hudiksvall

Re: Smugglers -69 427 renovering

Inlägg av Smuggler »

Vänster sida sedd uppifrån samt från sidan. Här är det lite mer svängar i plåten som måste knäckas till för att få ett bra flyt.

Bild

Samma sida sedd från sidan:
Bild
Corvette 427-69
Camaro Z28 -71
Smuggler 24 -85
Harley 750 -46

***Inte går det fort och inte blir det bra, men dyrt!!***
Ricky
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 2805
Blev medlem: lör jun 06, 2009 1:11
Ort: Stockholm

Re: Smugglers -69 427 renovering

Inlägg av Ricky »

Fanken vad du ar duktig med svetsen Daniel. :)
Ricky Berg.
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies Bild
2012 - KM Oldies Bild
2013 - KM Oldies Bild
2014 - KM Oldies Bild
Smuggler
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 814
Blev medlem: lör nov 22, 2008 12:29
Ort: Hudiksvall

Re: Smugglers -69 427 renovering

Inlägg av Smuggler »

Ricky skrev:Fanken vad du ar duktig med svetsen Daniel. :)
Ha, ha, det tror jag det finns delade meningar om :lol: :lol: Hånta däremot, han är ett riktigt proffs, kolla in hans sida på Pixbox alla ni som inte sett den, helt sanslösa svetsjobb den karln gjort på sina Corvetter :shock: :shock: :shock:

Hoppas verkligen han kommer att bygga rostfria headers till sin L88 motor och att han lägger upp en detaljerad tråd om det här. Kommer att bli sevärt törs jag lova.
Corvette 427-69
Camaro Z28 -71
Smuggler 24 -85
Harley 750 -46

***Inte går det fort och inte blir det bra, men dyrt!!***
Hånta
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 957
Blev medlem: sön maj 15, 2005 16:09
Ort: Örnsköldsvik

Re: Smugglers -69 427 renovering

Inlägg av Hånta »

Smuggler,nu måste du dämpa dig :oops: .Så pass duktig är jag inte.Jag tror att vi alla här på forumet håller en hög standard på våra jobb som vi lägger ner på våra bilar.
Jag kan inte lova att det blir några rostfria headers ,men tanke är det.Headers flänsarna är redan utskurna med laser,så tanken är där och viljan finns också.Fast just nu är fokuset på blöjbyte,kan lova att man är hyffsat duktig på det nu :D

Sist men inte minst så måste jag berömma dig Smuggler och Ricky för er underbara trådar som är guldvärda att få följa nu mellan blöj bytena

Lars
-69 Stingray cab,Svart,6växlad Richmond manuell,427-L88,595Hp
http://www.garaget.org/Honta
http://s6.photobucket.com/user/larshogl ... t=3&page=1
Smuggler
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 814
Blev medlem: lör nov 22, 2008 12:29
Ort: Hudiksvall

Re: Smugglers -69 427 renovering

Inlägg av Smuggler »

Gokväll,

Har haft en massa onödigt att syssla med så det har inte hänt så mycket med mina uppdateringar. Däremot har jag eldat vidare i garaget och det har blivit dags för en liten uppdatering i tråden igen.

Främre rampiporna har stått på tur ett tag nu och efter en del gruvande så var det dags att ta tag i den biten. Dessa delar utgör ju fäste för främre kränghämmaren och mår rätt bra av en förstärkning. Det vanliga knepet här är att boxa dom med en plåt på insidan. Inga konstigheter, i allafall inte på vänster sida. Höger däremot är lite lurig då det åtminstone på bigblock bilarna utgör utrymme för nedre kylarröret där slangen fästs.

För att hitta rätt med denna försärkning riggade jag upp kylaren i sitt rätta läge mellan rampiporna. Tog nog 2 kvällar att få den på rätt plats, ett evinnerligt mätande och kontrollerande :cry:

Här syns kylaren riggad i korrekt läge, den lutar rätt skapligt vilket blir påtagligt när inget annat döljer kylaren.

Bild
Corvette 427-69
Camaro Z28 -71
Smuggler 24 -85
Harley 750 -46

***Inte går det fort och inte blir det bra, men dyrt!!***
Smuggler
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 814
Blev medlem: lör nov 22, 2008 12:29
Ort: Hudiksvall

Re: Smugglers -69 427 renovering

Inlägg av Smuggler »

En närbild på rörkröken och dess läge mot rampipan.

Bild

Uppifrån:

Bild
Corvette 427-69
Camaro Z28 -71
Smuggler 24 -85
Harley 750 -46

***Inte går det fort och inte blir det bra, men dyrt!!***
Smuggler
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 814
Blev medlem: lör nov 22, 2008 12:29
Ort: Hudiksvall

Re: Smugglers -69 427 renovering

Inlägg av Smuggler »

Gjorde det enkelt för mig och svarvade ett rör med Ø90/Ø100 ur vilket jag skar en lämplig bit som fick utgöra försänkning för kylarröret. Blev dock en hel del riggande och provande innan jag fått rätt form samt läge på biten i förhållande till kylarröret. Tog till lite extra utrymme runt kylröret för eventuella mätfel...

Några bilder:

Bild

Bild
Corvette 427-69
Camaro Z28 -71
Smuggler 24 -85
Harley 750 -46

***Inte går det fort och inte blir det bra, men dyrt!!***
Smuggler
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 814
Blev medlem: lör nov 22, 2008 12:29
Ort: Hudiksvall

Re: Smugglers -69 427 renovering

Inlägg av Smuggler »

Blev ett rätt ordentligt urtag men jag tror det blev rätt stadigt i allafall då materialtjockleken är ca 5mm.

Bild

Bild
Corvette 427-69
Camaro Z28 -71
Smuggler 24 -85
Harley 750 -46

***Inte går det fort och inte blir det bra, men dyrt!!***
Ricky
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 2805
Blev medlem: lör jun 06, 2009 1:11
Ort: Stockholm

Re: Smugglers -69 427 renovering

Inlägg av Ricky »

Mycket fin boxning du fick till dær på styrbordssidan Daniel. :)

Tænker du satsa på grøvere krængningshæmmare nu? kanske ett væghållnings kitt? eller blir det orginal fjædring/hjulupphængning?

//Ricky.
Ricky Berg.
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies Bild
2012 - KM Oldies Bild
2013 - KM Oldies Bild
2014 - KM Oldies Bild
Smuggler
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 814
Blev medlem: lör nov 22, 2008 12:29
Ort: Hudiksvall

Re: Smugglers -69 427 renovering

Inlägg av Smuggler »

Ricky skrev:Mycket fin boxning du fick till dær på styrbordssidan Daniel. :)

Tænker du satsa på grøvere krængningshæmmare nu? kanske ett væghållnings kitt? eller blir det orginal fjædring/hjulupphængning?

//Ricky.
Hej!

Har Street och Slalom kittet liggande hemma på hyllan. Grova hämmare, Bilstein sport dämparna, 550 fjädrar, glasfiberfjäder bak, tror det är 360? (vill inte ha slöare än det tror jag men jag får väl prova mig fram). Justerbara strutrods med nedflyttad infästning bak. Vidare har jag Energy Suspensions polybussningar liggande till bak och framvagn.
Är osäker på huruvida Poly är lämpligt i bakre bärarmarna, har sett en del åsikter om det på andra forum. Måste forska vidare i ämnet.
Tror den kommer att funka fint med detta och kuggstyrningen.

Mvh: Daniel
Corvette 427-69
Camaro Z28 -71
Smuggler 24 -85
Harley 750 -46

***Inte går det fort och inte blir det bra, men dyrt!!***
Ricky
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 2805
Blev medlem: lör jun 06, 2009 1:11
Ort: Stockholm

Re: Smugglers -69 427 renovering

Inlägg av Ricky »

Trevligt. :)

Vad ær det før negativt du hørt om poly i bakvagnen?

//Ricky.
Ricky Berg.
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies Bild
2012 - KM Oldies Bild
2013 - KM Oldies Bild
2014 - KM Oldies Bild
Användarens profilbild
Mr SIXPACK
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 474
Blev medlem: sön nov 02, 2003 18:48
Ort: C2/C3-Garaget i Brottby, Stockholm - Sverige
Kontakt:

Re: Smugglers -69 427 renovering

Inlägg av Mr SIXPACK »

Hallå Daniel.
Otroligt kul att följa din projekttråd. Imponerande!
Du gör ett otroligt bra jobb i ett rasande tempo. Skall chassiet vara klart till sommaren?
Bästa Corvettehälsningar

Svemp@
Corvette Coupe 69 (-82-87)
Corvette Coupe 69 (-96-99)
Corvette Coupe 68 327/300(-00-11)
Corvette Coupe 68 427/390(-11-13)
Corvette Coupe 70 454/390(-09-14)
Corvette Coupe 65 327/300(-10->)
Corvette Cab 69 (-14->)
http://www.c3-restorer.se
Smuggler
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 814
Blev medlem: lör nov 22, 2008 12:29
Ort: Hudiksvall

Re: Smugglers -69 427 renovering

Inlägg av Smuggler »

Ricky skrev:Trevligt. :)

Vad ær det før negativt du hørt om poly i bakvagnen?

//Ricky.
Jo, Bla. GTR1999 på Digital Corvettes rekommenderar gummi där då bärarmarna behöver den flexibiliteten vid fjädring. Visserligen blir det ju stummare om man har poly i resten av bakvagnen men det finns även flera som är skeptiska till poly just i den leden. Det finns även något som heter Johnny joints som man kan operera in. Är i princip en liten "kardanknut" som tillåter mycket rörelse åt alla håll men ändå är "stum"

GTR1999 gör fantastiskt fina och noggranna renoveringar av lagerhus och bärarmar bak samt renoveringar av original styrsnäckor. Duktig på att skriva trådar med detaljerade beskrivningar och mycket bilder. Han lever på detta vad jag kan förstå.
Corvette 427-69
Camaro Z28 -71
Smuggler 24 -85
Harley 750 -46

***Inte går det fort och inte blir det bra, men dyrt!!***
Smuggler
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 814
Blev medlem: lör nov 22, 2008 12:29
Ort: Hudiksvall

Re: Smugglers -69 427 renovering

Inlägg av Smuggler »

Mr SIXPACK skrev:Hallå Daniel.
Otroligt kul att följa din projekttråd. Imponerande!
Du gör ett otroligt bra jobb i ett rasande tempo. Skall chassiet vara klart till sommaren?
Bästa Corvettehälsningar

Svemp@
Hej Svempa,

Tack för dina positiva kommentarer! Kul att du gillar det. Sen vill jag nog påstå att jag är amatör vad gäller Corvette... Har lång erfarenhet från andra renoveringar men Corvette är nytt för mig. Dock upplever jag så långt att bilen är tämligen lättskruvad. Ganska enkel konstruktion och det mesta är åtkomligt.

Chassiet kommer inte att vara klart till sommaren. Finns inte en chans... Jag har förhoppningen om att ha bilen på hjul till nästa sommar men vi får se.
Har du någon koll på debatten om Poly VS gummi i bakre bärarmsinfästningarna? Jag har Poly liggande men jag är tveksam.

Mvh: Daniel
Corvette 427-69
Camaro Z28 -71
Smuggler 24 -85
Harley 750 -46

***Inte går det fort och inte blir det bra, men dyrt!!***
Användarens profilbild
Mr SIXPACK
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 474
Blev medlem: sön nov 02, 2003 18:48
Ort: C2/C3-Garaget i Brottby, Stockholm - Sverige
Kontakt:

Re: Smugglers -69 427 renovering

Inlägg av Mr SIXPACK »

Hej Daniel.
Poly-bussningar fanns det original till C3:an?? Det är väl bara gummibussningar som gäller. Nä skämt åsido... Originalfreak som man är 8)
Jag har också läst GTR1999's inlägg på CorvetteForumen om att han använder Gummibussning i T/A istället för Poly, men jag har ingen egen erfarenhet.
Har hjälpt 2 Corvettekillar i vinter att renovera sina T/A och där har jag monterat Polybussningar, så vi får se vad dom får för erfarenhet efter sommarens åkande.
Bästa Corvettehälsningar

Svempa
Corvette Coupe 69 (-82-87)
Corvette Coupe 69 (-96-99)
Corvette Coupe 68 327/300(-00-11)
Corvette Coupe 68 427/390(-11-13)
Corvette Coupe 70 454/390(-09-14)
Corvette Coupe 65 327/300(-10->)
Corvette Cab 69 (-14->)
http://www.c3-restorer.se
Skriv svar