Behöver man några special verktyg?
Vad behöver man tänka på?
Jag kanske ska passa på att fixa lite under vinter,så att man kan väja för älg och röda koner
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Den kommentaren rör fjäderhårdhet, med Johnny O'Connel har du kvar dina originalfjädrar men med bättre dämpare och krängare. Jag har bara två återkopplingar än så länge och det är från Mantorp och Nurnburg ring, 2 sek per varv på mantorp, 14 sek på ett varv på nurnburg.Ubbe skrev:Hej!
Man kanske inte ska styva upp bilen så mycke!!
Man ska kanske komma ihåg att en original bil är tillverkad för gatbruk, inte racing. Corvetten är alltså liksom alla andra gatbilar en kompromiss mellan gatbruk och banbruk med prioritet på gatbruk. Vill man förändra det är det som 745 skriver en hel vetenskap att ställa in en bil korrekt.745 skrev: Men GM har redan ställt in bilen åt dig och utav tiderna på bla Nurburgring kan dom sin sak
7:56 Chevrolet Corvette C5 Z06 Dave Hillvette.se skrev: Jag har bara två återkopplingar än så länge och det är från Mantorp och Nurnburg ring, 2 sek per varv på mantorp, 14 sek på ett varv på nurnburg.
SjälvklartUbbe skrev:Hej!
Nu har jag bestämt mig, det blir Johnny O’Connel paket med stötdämpare+krängningshämmare.![]()
Vi ses i vår!
Hej! Jag hoppas att jag har fått dit Johnny O’Connel paket tills vi ska köra i gokarthallen745 skrev:SjälvklartUbbe skrev:Hej!
Nu har jag bestämt mig, det blir Johnny O’Connel paket med stötdämpare+krängningshämmare.![]()
Vi ses i vår!![]()
Själv planerar jag att köra konbanor & SPVM med en C6 Z51 utan chassie uppgraderingar,(med risk för att få krypa till korset
)
Ses vi i Gokarthallen i vinter
Då skulle jag inte få komma i närheten utav konbananUbbe skrev:Är det där man blir bedömd för att få köra konbana![]()