Jag bjuder på två filmsnuttar efter en lokal ursotning här i Östersund inför vintervilan. Bilfan fungerade som en klocka för en gångs skull och dagen slutade med 12.72 som bästa tid och 187 som bästa hastighet. Nu dyker jag ned i garaget för uppdateringar i form av hydroboost-bromsar och grövre bränslesystem.
Hög volym rekommenderas!
/Mr.Beam
-73 BB 461 c.i
CompCams XR288HR hydraulisk rullkam 236/242@.050", portade GM -049 med 2.19"/1.88", SpeedPro LS6 kolvar, Holley 750 Street HP VS
0-100 4.40s, 0-402 m 12.77@188, 0-400 km 3t:06m garaget.org
Jag loggar AFR:en och jag lider av ett lean-out som klättrar upp mot ett dödligt 15.0 vid fullgas i slutet av sträckan och byte av munstycken har väldigt liten inverkan på just detta fenomen.
Kanske det räcker med att byta ut original dimensioner på de 40 åriga slangarna, men jag har dragit slutsatsen att något hindrar bränslepumpen från att fylla på och vill eliminera denna felkälla helt.
/Mr. Beam
-73 BB 461 c.i
CompCams XR288HR hydraulisk rullkam 236/242@.050", portade GM -049 med 2.19"/1.88", SpeedPro LS6 kolvar, Holley 750 Street HP VS
0-100 4.40s, 0-402 m 12.77@188, 0-400 km 3t:06m garaget.org
Haha,
Vad jag minns så blev det 1-1, men att du kammade hem tinnitus-priset för absolut grymmaste V8 ljudet alla kategorier!
Sidepipes på en elak big-block is da shit!
/Micke
-73 BB 461 c.i
CompCams XR288HR hydraulisk rullkam 236/242@.050", portade GM -049 med 2.19"/1.88", SpeedPro LS6 kolvar, Holley 750 Street HP VS
0-100 4.40s, 0-402 m 12.77@188, 0-400 km 3t:06m garaget.org
Så jag lyckades med vinna en repa? blev så många dåliga så jag lyckades nästan förtränga den jag lyckades med fick ju till en 13,16 övriga var inte mycket att hurra för!
Kul ljudet uppskattades, du skulle hört tillställningen som var före denna då var sidepipsena tomma!!