stötfångare -74
stötfångare -74
har sprikor i plasten på min bakre stötfångare(mjuk plast) undrar om någon har lagat någon sån förut i så fall hur och med vad
-
- Corvetteälskare
Ja, jag har lagat min tidigare kofångare, men till slut gav den upp, så nu har jag en ny,men.....det finns speciellt medel/lim för detta. Det kan köpas på firmor som säljer billacker och liknande utrustning. Det är ett tvåkomponents lim/medel.
Jag skar ut som en v-form (precis som vid fogberedning vid vanlig svetsning!) i sprickan och fyllde sedan i med limmet.
Mvh, Björn
PS Tyvärr är limmet/medlet dyrt...om jag kommer ihåg rätt!
Jag skar ut som en v-form (precis som vid fogberedning vid vanlig svetsning!) i sprickan och fyllde sedan i med limmet.
Mvh, Björn
PS Tyvärr är limmet/medlet dyrt...om jag kommer ihåg rätt!
Jag skulle rekommendera vanligt glasfberspackel för att laga sprickor mm. Det är lättare att arbeta med då limmet som björn nämner först och främst är till för att limma ihop glasfiber mot varandra, detta används är man byter skärmar mm.
Jag har skarvat och spacklat hela min front med vanligt glasfiberspackel. Man ska dock tänka på att det sjunker lite i ugn om man lackar om så man ska bara lägga en sniklack första året.
Bor du i sthlm så kan du få hjälp med lagningen, bara att säga till.
/Tommy
Jag har skarvat och spacklat hela min front med vanligt glasfiberspackel. Man ska dock tänka på att det sjunker lite i ugn om man lackar om så man ska bara lägga en sniklack första året.
Bor du i sthlm så kan du få hjälp med lagningen, bara att säga till.
/Tommy
-
- Corvetteälskare
Nej, limmet jag pratar om har inget med limning av glasfiber att göra. Det är ett lim/medel specifikt för reparation av mjuka kofångare, och då inte bara till Corvetter utan även till många moderna bilar.
Å andra sidan kanske glasfiberspackel funkar lika bra, det har jag själv aldrig prövat.
Mvh, Björn
Å andra sidan kanske glasfiberspackel funkar lika bra, det har jag själv aldrig prövat.
Mvh, Björn
Ok, då missuppfattade jag dig. Jag har däremot aldrig provat det limmet så det kanske är bättre.Björn Leidelöf skrev:Nej, limmet jag pratar om har inget med limning av glasfiber att göra. Det är ett lim/medel specifikt för reparation av mjuka kofångare, och då inte bara till Corvetter utan även till många moderna bilar.
Mvh, Björn
/Tommy
-
- Corvetteälskare